Ik heb lesgegeven aan alle sportniveaus – groepsskiën, buggyracen, kleine ijzeren paardenraces en recentelijk honkbal – en heb geholpen met het schrijfproces voor groepen die korte cursussen geven.
Ik ben erg blij om de volgende stap van het Tafolla leerproces aan je aan te bevelen. Zowel kinderen als volwassenen, overal moeten zich concentreren op zorgen met zowel korte- als langetermijnstrategieën waarop ze zich kunnen concentreren en waar ze thuis aan kunnen werken. Wees proactief in het verleggen van de aandacht van uw kind of leerlingen en u zult een opmerkelijk verschil zien. In dit artikel heb ik zojuist enkele stappen gegeven die u met uw eigen kinderen kunt doen. Het proces dat Tafolla leert is er echt een van 'kloppen op de deur van de gast' in plaats van 'erous'!
• Zorg voor een moment waarop je uren kunt wegwerken – er wordt energie in het programma gestoken en de aandacht is niet gericht op het halen van de volgende fase, tenzij de aandacht verschuift. Wees klaar voor het moment en wees niet verlegen om vragen te stellen over je eigen voorkeuren. (Tijdens het onderzoek dat ik deed, was een groep kinderen het er sterk mee eens dat ze de Tafolla-ervaring veel liever hadden dan te proberen vooruitgang te boeken door stadia van onvoltooid werk. Helaas was deze aanpak niet voor alle kinderen succesvol.) Het doel van de volgende fase is dat we richten ons natuurlijk op interessante, prikkelende, creatieve projecten. Een reden dat het ons ervan weerhoudt om de hele tijd in de voorgaande fase door te brengen, is dat we beperkte energie hebben. De meest effectieve aanpak in dit geval is om over te schakelen van een veeleisende routine naar leer- en fantasierijke activiteiten en games.
• Tijdens de eerste fase is televisie niet toegestaan. Alle kinderen moeten wennen aan de ervaring en vertrouwd raken met de bomen en dieren. Wanneer kinderen de 's geduldige vragen stellen over hun beestjes en kleur en textuur, leren we ze om zich te concentreren en te wachten.
• De onderzoeker suggereert dat te veel eten en voedingsstoffen en te veel tijd besteed aan games en media kinderen stress kunnen bezorgen. Een goede lees- en schrijfroutine is ook essentieel.
• De ouders van kinderen moeten deze tijd gebruiken om kinderen te helpen bij het organiseren en plannen van hun meest voorkomende situaties. De rol van de ouder bij de kwaliteit van de informatie, het creatieve werk en de sociale vaardigheden van het kind is cruciaal. Kinderen hebben tijd om tot rust te komen. Terugkeren naar een Aaron Flash leek het aantal verzoeken van tieners om uit te schakelen te verminderen.
• Er zijn geen grenzen aan de richting waarin u uw kind kunt nemen. Hoe lang ze het probeert of het aantal uren dat hij doorbrengt met het spelen van videogames bepalen haar leven de komende dagen. Als uw kind niet bereid is om hiervoor verantwoordelijkheid te nemen, is het tijd om te stoppen en een aantal vaardigheden te ontwikkelen.
Door tijd en moeite te investeren in leren, kan uw kind daadwerkelijk vooruitgang boeken op vaardigheidsgebieden en nieuwe uitdagingen aangaan. Nogmaals, zorg ervoor dat u tijd vrijmaakt om zich te concentreren, zodat uw kind in een betere positie is om problemen het hoofd te bieden waar het niet is wat het gewend is. Dit zal het enthousiasme van uw kind om te leren aanwakkeren en zijn of haar zelfvertrouwen ontwikkelen wanneer het ermee wordt geconfronteerd.